BERG biedt diverse elektrische skelters aan. In het najaar van 2018 introduceerde BERG haar eerste elektrische skelter: de BERG Hybrid E-BFR skelter. Inmiddels biedt BERG voor praktisch al haar skeltermodellen ook een elektrische variant aan (behalve voor de BERG B.Pure en B.Rapid gocarts). Sinds het najaar van 2020 heeft BERG nog een elektrisch skelterframe geïntroduceerd: het BERG XXL E-BFR-3 frame. Dit frame heeft naast trapondersteuning ook 3 versnellingen.
Alle E-BFR en E-BFR-3 modellen
Je kunt alle hybride BERG skelters vinden op onze website. Deze zijn allemaal verkrijgbaar met een E-BFR of E-BFR-3 frame, maar ook met de niet-elektrische frames:
- BERG John Deere skelter
- BERG Fendt skelter
- BERG Deutz Fahr skelter
- BERG Claas skelter
- BERG New Holland skelter
- BERG Case-IH skelter
- BERG Black Edition skelter
- BERG X-Plore skelter
- BERG X-Cross skelter
- BERG X-ite skelter
- BERG Race GTS skelter
- BERG Jeep Revolution skelter
- BERG X-treme skelter
- BERG B.Super
De BERG Hybrid skelter is er alleen als elektrische uitvoering en heeft als extra voordeel een meer comfortabele skelterstoel.
Elektrische skelter voor 2 personen
Verder heeft BERG ook nog een elektrische skelter voor 2 personen: BERG Duo Coaster. Deze duo skelter is opgebouwd als combinatie van 1 elektrisch en 1 regulier XXL frame. Bekijk ook de andere skelters voor 2 personen.
Voorheen had BERG ook een elektrische familieskelter; de BERG E-Gran Tour Offroad. Dit model is medio 2020 uitgefaseerd en komt niet meer terug.
Overigens is het ook handig om te vermelden dat alle geëlektrificeerde skelters van BERG geschikt zijn voor volwassen gebruikers. BERG heeft twee formaten skelterframes: XL en XXL. Alle elektrische skelters van BERG zijn opgebouwd op het XXL frame en daarmee geschikt als skelter voor volwassenen. Maximale gebruikersgewicht is 100 kg.
Specificaties van de hybride skelters
Alle elektrische skelters van BERG hebben een motor met een vermogen van 250 watt. De motor levert meer ondersteuning als je harder trapt. Daarvoor zit er een sensor bij de trapperas die meet hoeveel kracht je zet op de trappers.
Bij de trapas zit een torquesensor. Deze meet hoeveel kracht je op de trappers zet en past het geleverde vermogen hierop aan.
De accu biedt voldoende vermogen om meerdere uren te rijden. De accu kun je verwijderen uit de skelter om hem op te laden.
Je kunt de accu uit de skelter halen om hem op te laden.
De elektrische skelters hebben een boordcomputer waar je snelheid, bereik en de capaciteit van je accu kunt aflezen.