Product stuk, terwijl je had verwacht dat het langer mee zou gaan? Lees dan snel verder: op deze pagina vind je alles over garantietermijnen en hoe je een garantieaanvraag in kunt sturen.

Hoe gaat Van Ee om met garantie?

We zien garantie als een minimale termijn waarbinnen je recht hebt op uitstekende service. Maar nadrukkelijk een minimale termijn. Maar als een skelter 2 jaar garantie heeft, dan vinden wij het niet logisch als die skelter na 2 jaar en 1 maand kapot gaat. In zo'n geval kunnen we je niet garanderen dat we het probleem gratis voor je oplossen, maar wel dat we ons best voor je gaan doen. Bijvoorbeeld door in gesprek te gaan met onze leverancier. Dit levert vrijwel altijd een goede oplossing op.

Jouw garantieaanvraag = waardevolle feedback voor de fabrikant

We gebruiken garantieaanvragen en klachten die jij bij ons indient om actief feedback te geven aan onze leveranciers. Krijgen we bijvoorbeeld meerdere keren een klacht over een brekende skelterketting? Dan mailen we dit naar onze contactpersoon bij de producent en vragen we om dit probleem structureel op te lossen.

Zo dien je jouw garantieaanvraag in per mail

Lees op onderstaande pagina's hoe je per product een garantieaanvraag instuurt. Lees deze informatie goed door! Als je ons in één keer alle juiste info stuurt, hoeven we je niet nogmaals te vragen om de benodigde gegevens door te sturen. Dat scheelt ons allebei tijd en frustratie.

Doe je garantieaanvraag altijd per mail. Hierover bellen is minder handig, we zullen je dan vragen om het alsnog op de mail te zetten. We hebben namelijk altijd artikelnummers, serienummers en foto's nodig van de situatie. De meeste garantieaanvragen handelen we namelijk samen af met de fabrikant/leverancier van het product.

Dit zet je in je mail

  1. Omschrijving van wat er mis is
  2. Eventuele stappen die je zelf al hebt ondernomen om het op te lossen
  3. Foto van de sticker met het serienummer van het product
  4. Je aankoopfactuur
  5. Meerdere foto's waarop het probleem zichtbaar is.
  6. Eventueel een eigen voorstel voor een oplossing.

Stuur dit naar info@vaneebuitenspeelgoed.nl met als onderwerp "Garantieaanvraag [naam product]".

Wat valt niet onder garantie?

Garantie gaat vooral over fabricagefouten en schade aan het product wat niet had mogen ontstaan bij normaal gebruik. Schade die je zelf veroorzaakt, of die buiten onze schuld ontstaat, valt nooit onder de garantie.

Voorbeeld: we begrijpen dat het vervelend is dat je brandgaatjes in je trampoline springmat zitten. En je kunt er zelf niet perse iets aan doen dat er op oudjaarsdag een vuurpijl vanuit de lucht op de trampoline is gevallen. Maar dit is niet iets wat onder de garantie valt; het is niet iets wat wij of onze fabrikant hadden kunnen voorkomen.

Ook roestvorming valt vaak niet onder de garantie.

Garantietermijnen per merk / product

Overzicht met garantie op BERG skelters

Overzicht met garantie op BERG trampolines

Overzicht met garantie op Modernplay schommels

Let op dat bij BERG skelters en trampolines er afwijkende garantie geldt als je de producten professioneel gebruikt (bijvoorbeeld als speelgoed voor je campinggasten of op een schoolplein).

Voor alle overige producten geldt in principe een garantie van 2 jaar.